Welcome and thank you for visiting MamaFaiz.Com [MFC]..here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation, natural suplemen.

I am Shareeza, your Shaklee Independent Distributor at Seri Kembangan, Selangor. Delivery throughout Malaysia
Shaklee ID: 570945 | shareeza80@gmail.com| 0163224122|FB:Cery

Tips&Cerita magika setiap hari.. klik LIKE page MCsKK

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Search

Loading...

Monday, November 7, 2011

Produk tambah susu badan

Apabila bercakap tentang milk booster atau produk tambah susu badan dan dikaitkan pula dgn Shaklee.. kadang boleh membawa konflik jugak.. isu supplemen, penyusuan susu ibu, milk booster.. bla bla.. sampai ke sudah takkan habis selagi ibu itu sendiri kurang faham dgn konsep asas penyusuan.. Apa dia konsep asas penyusuan? Konsep asas adalah supply vs demand..lebih kerap payudara dikosongkan,lebih byk susu terhasil..Akan tetapi si ibu juga kene ingat.. faktor2 seperti kena jaga pemakanan (diet seharian menepati piramid makanan), rehat yg cukup, tubuh yg sihat, bebas dari stress, pengambilan air yg cukup, makanan rohani (doa yg tak pernah putus pada Allah ..Istiqamah). juga perlu di ambil kira. Itu semua gabungan yg balance utk menjayakan penyusuan selama 2tahun insyaAllah.... Kita taknaklah susu byk tapi di penghujung hari si ibu pengsan la plak karang tak cukup tenaga nak layan mcm2 kerenah,dan taknaklah juga nnt let say selepas 2tahun berjaya menyusu tapi si ibu kelihatan tua dari umur sebenar.. sakit pingganglah,sakit gigi lah,stress lah, masalah kedinginan, bla bla bla.

Kesimpulannya, vitamin bukan milk booster, Vitamin ni hanya membantu si ibu kekal sihat, bertenaga,awet muda, berseri.. dan yg penting ia memenuhi ruang kosong yg badan perlukan (vitamin, garam ,mineral).. Dan vitamin juga memperkayakan lagi nutrisi susu ibu yg semulajadi kaya dgn zat2.

Itulah yg saya rasakan ketika mula mengambil Shaklee utk menjayakan penyusuan pertama saya.. kire 5thn lebih yg dulu.. sbb Faiz anak saya pun dah berusia 5thn lebih...Rasa apa? rasa besttt .. hanya yg dah rasa ,akan faham apa maksud saya dgn besttt. Kadang rasa menyesal tak amalkan mkn supplemen ni dari muda lagi atau dari zaman U ke... hehe.. Well..better late than never.. lagipun nak nampak cantik 10thn akan datang..kene mulakan dari sekarang.. yer tak.. kan kan.. Apa kata anda tepuk dada dan tanya sendiri jika anda perlukan vitamin atau tidak.. pilihan ditangan anda... bukan saya.. :-)
_______________________
Disini saya sertakan sedikit info mengenai vitamin2 glamor ini...demand tinggi di kalangan ibu menyusu.. sehingga ada yg memanggilnya produk tambah susu badan.." produk tambah susu badan?" bukan saya yang kata yer...yg saya kata suplemen Shaklee cume mempercepatkan penghasilan susu ibu dgn syarat kerap pam,jaga makan,rehat,doa,pengambilan air.. blabla.. semua kene balance...... Hmm.. well.. anda nilaikan sendiri....

http://4.bp.blogspot.com/_YzXbZ8ZFuQI/TFzIeenU1WI/AAAAAAAAAtw/Q216pX7BEOo/s320/vitaLea.gif

Vitalea~lengkap dgn zat besi.Ianya diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh. Ia dapat Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh dan Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas

http://4.bp.blogspot.com/_DDvqIS5jj58/TNkNWmVLqLI/AAAAAAAABuc/bFLT-oGkFN8/s1600/bComplex.gif

Vitamin B-Complex menyokong fungsi saraf dan menukarkan tenaga dari makanan. Shaklee B-Complex mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh

http://healthy.babykawaiistore.com/wp-content/uploads/2011/06/vitaC500mg.gif

Vitamin CVitamin C merupakan bahan antioksida berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Utk kulit yang cantik, anda perlukan Vitamin C
http://i1.lelong.com.my/Malaysia/Shaklee-Energizing-Soy-Protein-Canister-850g-1002-13-btakyew@1.jpg

ESP (Energizing soy protein) – Tubuh manusia tidak mampu menghasilkan semua asid amino yang diperlukan. Sedangkan asid amino ni penting utk pembentukan enzim, hormon, tisu dan sel. Shaklee ESP membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.
http://3.bp.blogspot.com/-oqN8Y5KB2gc/TooTvtIZxKI/AAAAAAAAB7M/tpl5z7ZLnGs/s1600/Image15236829.jpg

Ostematrix (Calcium Magnesium) – diperlukan untuk menyokong pertumbuhan tulang dan gigi dan juga mengurangkan risiko osteoporosis

http://www.my1stop.com.my/phpthumb/phpThumb.php?src=../catalogue/photos/11473.jpg&w=285&q=100

Alfalfa adalah galactagogue yg turut membantu menggalakkan penghasilan susu ibu secara natural dan alfalfa juga berfungsi utk keintiman wanita.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
___________________________________________

Puan Shareeza [Cery]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 570945]
016-3224122| 038957448|shareeza80@gmail.com

0 ulasan:

 

Dah Baca?

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di mamafaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana2 pihak samada hidup atau mati. Dilarang utk dicetak/disalin sekiranya bukan bertujuan utk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

My Blog List

Statistic

MamaFaiz...~mom's favorite choice Copyright © 2010 . Designed by Whitey Mommy