Welcome and thank you for visiting MamaFaiz.Com [MFC]..here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation, my life and also natural suplemen.

I am Shareeza, your Shaklee Independent Distributor at Seri Kembangan, Selangor. Delivery throughout Malaysia
Shaklee ID: 570945 | shareeza80@gmail.com| 0163224122|FB:Cery
Blog mamafaiz.com dimiliki oleh Faizland Sdn Bhd (1043480-W)

Tips&Cerita magika setiap hari.. klik LIKE page MCsKK

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Search

Saturday, March 5, 2011

Pengalaman kami di Universal Studios Singapore

Harini sempat saya mengupload gambar2 sepanjang berada di Universal Studio Singapore.... layannnn
_______
1 week before (22February2011)
-Lastminute plan sebenarnya nak ke Singapore ni..memandangkan jadual abah Faiz yang jarang2 balik KL...First..saya survey tiket Air Asia ke Singapore.....murah gilos.pergi balik utk 3 org dalam rm350 (inclusive of tax)... hmm..mula2 saya gi setelkan accomodation...saya surfing2 ...anda boleh pergi book tiket ,hotel,etc sume di link ni..senang...semua di huujng jari..saya ambil Pakej (Hotel + Attraction (tiket universal studio) for 3 days 2 nights..utk 2 adults..around SGD698..then saya add on tiket utk 1 child (SGD 48)..Setel...then gi setel bab transportation..mule2 plan mmgnak bli AirAsia..coz murah gilos compare naik bus or driving..tapi dah takde rezeki..2-3hari saya dok nak beli..tapi asik hang..sbb AirAsia buat massive sales..so asik down je..tension..hanginnn satu badan ni... ..last2 saya gi beli Aeroline tiket..yang ni pun ala2 naik flite..mmg selesa sangat2..siap ada stewardess hidang makanan...dlm bus siap ada lounge...no wonders mahal tiket.. tapi selesa lah.. tiket dlm rm500 pergi balik utk 3 org... boleh klik link ni kalau nak beli tiket online
ni dalam Aeroline..1-2 jam yg pertama Faiz duk ke hulu ke hilir mengalahkan stewardess....turun bwh bas gi lounge.last2 dia letih..tertidur....
Day 1 ( 1 March 2011)
Kami sampai Resort World,Singapore dalam pukul 2 petang..stay di.Festive Hotel..cantikk
ni perjalanan ke bilik hotel..cantik layout dia..
design dalam bilik tu mmg smart and menarik..tgk tu..siap ada katil utk child..faiz naik tangga nak ke katil dia... bahagian bwh tu..almri and kerusi rehat..

Petang tu rehat kat dlm bilik je.. Malam kami naik shuttle ke ION Orchard...mak aii..besar gilos shopping mall dia.. ala ala pavilion combine dgn sume mall kat kl..ahaha.... jalan2 tu..saya beli MacBook Pro...(lama dah hajat hati nak beli..tp mahal..)..tapi kat dlm mall tu ada promosi... SGD1488 ...murah gak compare harga KL.......tak fikir panjang..terus beli...

Day 2
pagi2 lagi Faiz dah bangun kejut mama dan abah..kami ke Universal Studios..katbawah hotel tu jer..kalau stay hotel kat luar dari resort world..payahla skit kan...kami jalan2 dari pagi sampai petang.. ..bestt
Faiz kene paksa amik gambr dgn mama..ni depan gerbang masuk USS
Faiz..jangan masuk dalam cab tu..
Alhamdulillah kami disini..tapi takde dlm gambar..sbb ahli keluarga saya semuanya pemalu nak bergambar..ahaks
kesian Faiz...muke sedih..sbb tak jumpe baju Spiderman..
ni on the way nak ke Light Camera Action..bestt..tgk special efek hosted by steven spielberg.Dlm empty sound stage yang kemudian bertukar ke petir,api,hujan puting beliung....pucat2 muka Faiz keluar dari bilik tu..hihi

mana spiderman ni..
bergmbr dgn Po..Kungfu Panda
posing depan Lake of Dreams
kami tonton show MOnster Rock disini.....besttt .20minit yang tak membosankan..interesting (ni dekat Pantages Hollywood Theater)

mama pun takut dgn makhlukni..ni kat area SciFic city
hmm..ni jelah gbr yg sempat saya upload..ada banyak lagi yg menarik sebenarnya....
Ancient Egypt (naik canopy flyers,bla bla bla..), The lostworld (jurasic Park,bla bla), Madagascar, Far far Away .(dlm ni tgk 4d show..cerita Shrek...bestttt)..so cukupla dari pukul 10 pagi sampai ke 6 ptg...penat tak sudah.....tapi anda boleh jugak beli 2days pass..sbb ada yang rasa sehari tak cukup nak jelajah semua2 tu
Day 3
ingat nak gi zoo..tapi semua dah penat..hmm..lainkali je lah..ptg naik Aeroline pulang ke KL...

Kesimpulannya: Best..basically ia combination Sunway Lagoon theme park and Genting Theme Park..Tapi yang bezanya... disini ada slot hollywood & newYork...bla bla bla...

Alhamdulillah...sampai hajat ke USS (Universal Studio Singapore)..... lama dah janji dgn Faiz..kire hadiah harijadi.Alhamdulillah sangat2.semua ni Allah pinjamkan sementara kepada saya.bukannya milik mutlak saya... dulu kecik2 saya jeles tgk famili yg dpt berjalan2....kami susah dulu.. sekrg ni ada duit lebih..saya bwk keluarga saya jalan.. hidup ni umpama roda..betul tak...abah faiz dan mama faiz dah bekerja keras.....jadi tak salah kami mereward kami sekeluarga.....

."Ya Allah... .Ampunkanlah kami ya Allah. Janganlah Kau jadikan kami lalai dalam mengejar nikmat dunia hingga kami lupa janji nikmat syurga Mu. Cukupkanlah kami dengan apa yang Kau beri. Dan jadikanlah kami insan yang tahu bersyukur. Amin… Ya Rabbal ‘Alamin…"... .jumpa lagi di percutian akan datang..
_______________________________________________

Puan Shareeza [Cery]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 570945]
016-3224122| 038957448|shareeza80@gmail.com

4 ulasan:

Momma Mia on March 7, 2011 at 5:03 PM said...

wah bestnya...

Anonymous said...

Datang sini membaca info tentang USS.. terima kasih yer.. tersentuh dgn ayat2 di baris terakhir tu.. setuju sgt..

Irfa on August 16, 2012 at 3:55 PM said...

hai ;)
sesat kesini masa cari info mcm mana nak gi uss yg murah selain dr naik flight..

tq fr info

ayat akhir tu..sama la kita.kecik2 mmg tak kemana2 pun

Honeybee GB on July 16, 2013 at 10:58 AM said...

hi, arrived here to look for information about USS nearest hotel. Glad you shared.

Dah Baca?

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di mamafaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana2 pihak samada hidup atau mati. Dilarang utk dicetak/disalin sekiranya bukan bertujuan utk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan